כיצד תדעו לבחור את הרב המתאים לברית

מזל טוב! נולד לכם בן - ומייד החלו ההכנות לאירוע הגדול בו יעבור הבן את הטקס הדתי החשוב בחייו. תחילה יש לבחור אולם לברית בו יערך הטקס, למרות קוצר הזמן כדאי לבחור את האולם לברית בקפידה - אפילו להסתמך על המלצות. השלב הבא הוא בחירת רב לברית, רצוי לבחור מוהל שהוא גם רופא כך ליבכם יהיה רגוע כאשר הרך עובר את ברית המילה.

בחירת רב לברית הוא תמיד תהליך שמשלב חששות ופחדים. העניין הוא שרק כאשר הבן שלכם הוא זה שעובר את הברית, רק אז מגיעות כל המחשבות הרעות על מה שעלול לקרות, והאמון שלכם ברב המוהל היא זו שתקבע עד כמה תהיו רגועים במהלך האירוע, וחשוב מכך עד כמה באמת האירוע יעבור בשלום. בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר אנשים המעדיפים לבצע את הברית עצמה על ידי רופא כירורג מוסמך בבית חולים, ולאחר מכן לחפש אולמות לברית ולערוך חגיגת ברית מילה בנפרד. יחד עם זאת, מרביתנו עדיין דבקים במסורת על פיה מתנהלת הברית כולה על ידי רב מוהל.

לברית המילה צריך לבחון כמה שיותר חוות דעת והמלצות

כדי לבחור את הרב המתאים ביותר, חשוב להגיע לכמה שיותר חוות דעת מכמה שיותר אנשים, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות התייעצות עם חברים ומשפחה. מומלץ להתייעץ עם הורים שמכירים רב עם יחס חם מקצועי ומנוסה. או אפשרות לשאול חברים שעברו כבר אירוע של ברית ויצאו שבעי רצון מאותו רב שבחרו. דבר זה, יסייע לכם בחיפוש אחר רב.

הבחירה מתבצעת בסופו של דבר על פי רמת האמון שיש לכם במוהל, ועל פי עדויות של אנשים אחרים. בקריאה של חומרים וחוות דעת רבים, אט אט יתגבשו בראשכם שמות של מוהלים מומלצים לצד כאלה שיש להיזהר מהם. לאחר שתבחרו שבשלושה ארבעה מוהלים, מומלץ להרים לכל אחד מהם טלפון ופשוט לנהל עימם שיחה, לשאול שאלות, ולהתרשם מהתשובות שלהם. פה תצטרכו להפעיל קצת את האינטואיציה ולבחון כיצד אתם מרגישים עם כל אחד.

מוהלים לברית המילה - השוואת מחירים

בעבר מוהלים היו מבצעים את הבריתות בחינם אך כיום מדובר בהוצאה נוספת שעליכם לקחת בחשבון. לכן, אם יש כמה מוהלים טובים שאתם מתלבטים ביניהם, בצעו השוואה של המחירים אותם דורשים המוהלים הללו וכך תוכלו לבחור את המוהל הטוב ביותר והנכון ביותר עבורכם בצורה טובה. כמובן, בחירת מוהל היא לא רק פונקציה של מחיר, אלא גם, ובעיקר, פונקציה של איכות ומקצועיות. הרי מדובר בבן היקר שלכם שזה עתה נולד.

למאמר בנושא - אחווה באירוע חברתי לחצו כאן