אחווה באירוע חברתי


חגיגת אירוע היא תמיד דבר שמאוד משמח, גם את בעלי השמחה וגם את האורחים המוזמנים לאירוע. לכן, חשוב להבין, כי יש כמה תכונות חשובות שמתחילות לעבוד בזמן שאנחנו חווים יחד עם אנשים אחרים אירוע חברתי. כלומר נוצרת דינאמיקה מסוימת וקוד התנהגות ספציפי לכל אירוע. לדוגמא, אנשים מתנהגים אחרת בתפילה בבית כנסת, בכנס מנהלים ואפילו קיים שונות מאוד גדולה בהתנהגות האנשים באירועים גדולים, לכאורה, כגון, אולם לבר מצווה,בת מצווה וחתונה.

שילוב האלכוהול במהלך האירוע

קיימת תכונה אחת אשר בולטת, בעיקר במהלך האירוע, והיא השילוב עם שתיית האלכוהול. תחילה, כשחווים אירוע בקבוצה של אנשים, תוך כדי  משקה אלכוהולי מסוגים שונים כמו: בירה, וודקה רדבול,וויסקי ועוד, משרה צפייה גדולה יותר במהלך האירוע, וכך גם מעלה את המצב רוח למרומים. יתר על כן, הופעה חיה גורמת רצון עז יותר לשתות יחד עם קהל המוזמנים ולהתגבש יחד בריקודים ובשירים הנשמעים בהופעה.

צורת התנהגות בהופעה

יש לציין, כי באירוע הכולל הופעה חיה, ההתנהגות של קהל האורחים שונה מאירוע שאינו כולל הופעה חיה.פירושו של דבר, שהאנשים באירוע חי מתנהגים בצורה אחרת מהרגיל, בסגנון המזמין חופש ושחרור. ברגע שקהל המוזמנים שוכח כי הוא נמצא באירוע מסודר, בגלל החיים שההופעה מכניסה, בין אם זה בסגנון מזרחי, לבין אם זה בסגנון מערבי, אז הקהל מצליח ליהנות, לרקוד ולהשתחרר. בסך הכול הופעה במהלך האירוע גורמת לכל האנשים להיכנס יותר לאווירת ההופעה וכך גם להתחבר לכלל המוזמנים באירוע.

לסיכום

השוני הגדול בסיכומו של דבר, בין אירועים של בית כנסת או כנסים מסוגים אחרים, הוא שבאירועים כאלו ההתנהגות שונה ואף שקטה ורגועה, לעומת, אירועים משמחים שמזמנים שחרור. שילוב הופעה באירוע מהווה חלק משמעותי עבור הקהל הרחב - להשתחרר וליהנות ביחד באירוע, כמו שנאמר למעלה. לכל אירוע חברתי יש פונקציה מסוימת בתרבות שלנו. טקסים תמיד היו ותמיד הכתיבו דפוסים של התנהגות. לכן, יש לקחת בחשבון שהכנסת הופעה חיה ומוזיקלית יכולה לתרום רבות לאיחוד ולשמחה באירוע.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על : מה החוויה של מלצרים מזמרים?
 

או אולי יעניין אותך גם לקרוא על : מוסיקה לאירועים